KOMMUNIKATIONSTEAM

Danske Orkesterdirigenter er meget glade for at have fået et kommunikationsteam.

Foreningen har mange aktiviteter, og vigtigt er det at fortælle om disse. Vi har også længe drømt om at kunne gå dybere ned i aktiviteterne lokalt, og fortælle om disse. Mange dirigenter har ikke tid til megen kontakt med andre dirigenter, og derfor er vi interesseret i, at vi via hjemmeside og nyhedsbreve, kan fortælle mere om, hvad der sker rundt omkring - til inspiration og lærdom for alle.

Samtidigt er det også vigtigt at fortælle omverdenen, om vigtigheden af at udøve musik for og med amatører.
Vi taler om titusindvis af mennesker, der nyder at dyrke musik landet over, og hvor dirigenter og andre ledere er med i den proces.

Kommunikationsteamet hjælper også en af vore parablyorganisationer AKKS - Amatørernes Kunst og Kultur Samråd.

Her præsenterer kommunikationsteamets personer sig selv:


Mikkel Gram

”Hvor ordene svigter, taler musikken” - H. C. Andersen

Det vil forhåbentlig ikke gå så grelt til, som i ovenstående ordsprog af H. C. Andersen. For ordene skulle meget gerne blive ved at flyde med alt, hvad vi kan finde frem til, inden for dansk musik og kunst på amatørbasis. Dog er der en synergi mellem ord og musik i vores tilfælde. Han var ikke helt galt på den, ham H.C…

Jeg hedder Mikkel Gram og har 40 års livserfaring. Vejen til DO er lagt med snart 8 års spændende oplevelser inden for kommunikation og pressearbejde. Jeg har en kommunikationsuddannelse fra Roskilde Universitet, og da musikken tilmed spiller en væsentlig rolle i mit liv, var kommunikationsopgaver hos DO lige til at juble over.

Med en fortid på to af landets største mediehuse, Berlingske og Politiken, har jeg haft travlt på tastaturet. Lige fra tekstforfatning til kampagne-, marketing- og pressearbejde. Meget af det har været online baseret – det gælder for så vidt både tekstarbejdet, men så sandelig også de kommercielle tiltag. Ikke mindst min tid i kursusvirksomheden, Mannaz, hvor markedsføring og strategisk kommunikation var opprioriteret i forhold til den synlighed, virksomheden var så afhængig af.

Og lige præcis dette aspekt gælder også for DO: synlighed. Jeg håber meget, vi kan være med til at skabe større fokus på de mange, mange engagerede musikere og kunstnere ude i det danske land. Formålet er at skabe øget interesse fra kunstnere og andre væsentlige interessenter omkring DO. Det skal bl.a. gøres gennem den fængende og læsevenlige historie på hjemmesiden. Det skal gøres gennem sociale medier og marketing. Det skal gøres gennem beskrivelser af kunstens sociale betydning for alle typer af mennesker. Og meget mere...Så lad os endelig vide, hvis I ligger inde med en god historie eller nogle vigtige kontakter, vi kan drage fordel af.

Mikkel Gram
Kommunikationskonsulent


Sidsel Isabella Jensen

Helt ærligt kan jeg ikke huske en tilværelse udenfor det amatørkulturelle liv. Som helt lille startede jeg i den lokale kirkes børnekor, og da jeg som 10-årig begyndte at spille tværfløjte på Albertslund Musikskole, blev jeg for alvor bidt af en gal amatørmusiker. Megen tid blev tilbragt i musikskolens øvelokaler i blæserbands af svingende kvalitet, men med en altid skyhøj passion for musikken og for fællesskabet. Sidenhen har jeg forsøgt mig med guitar, trommer og klaver, med den ene ambition, at jeg resten af mine dage vil forblive en glad amatørmusiker. I øjeblikket er jeg i gang med at færdiggøre min kandidatgrad i fransk og europæiske studier fra CBS, med henblik på at kunne arbejde med fælleseuropæisk kultur efter studierne.

Jeg er selv taknemmelig for at være vokset op i en kommune, der i den grad har givet børn og unge de bedste muligheder for at udfolde sig kreativt, og af egen erfaring, kan jeg kun se fordele ved at opprioritere en amatørkultur bestående af kreative sjæle der synger, spiller, maler og laver teater af den simple grund, at de bare ikke kan la' vær’! Via mine aktiviteter hos  DO håber jeg at kunne give noget af mit engagement for amatørkulturen videre til nye generationer af "glade amatører" og forhåbentlig kunne påvirke de politiske ledere til at sætte mere fokus på et område, der har tendens til at blive overset i sammenligning med den professionelle kultur.

Sidsel Isabella Jensen,
Kommunikationskoordinator